viernes, 28 de agosto de 2009

Stejarii


Era o dimineaţa liniştită
Iar soarele-şi lăsa încet căldura
Peste natura încă adormită.

într-o pădure, mai la vale, jos,
Pădure cu desişuri dar şi cu munţi stâcoşi
Stăteau de vorbă 3 stejari sfătoşi.

Eu, zise unul mai fălos,
Fiindcă am trunchiul sănătos
Palat aş vrea să fiu când El, Făuritorul
V-angădui în viaţa mea toporul
şi-oricine pragu-mi va păşi
Odihnă, pace va găsi!

…ştii frate, eu ce-i drept,
Luă cuvântul cel mai înţelept,
Mi-ar place ca să fiu vapor
Peste oceane călător
şi toate visele deşarte
Să le împrăştii peste ape
Dar stiu că mi-ar fi mult mai bine
Să facă Domnul ce o vrea din mine…

…Mai la o parte-ngândurat,
Stătea stejarul mai curbat…

-Dar tu prietene, ce-ai vrea,
Când v-a veni securea-n viaţa ta?

-Eu, fraţilor, să spun ce-i drept
Nu mă consider înţelept,
şi trunchiul îmi e mai curbat
Nu pot visa la un palat.
Am vrut să fiu stejar la locul lui,
Să nu fac umbră vieţii nimănui
Dar buruienile haine
M-au prins în a lor vrajă şi pe mine…
şi-n loc să cresc înalt şi sănătos
Sunt azi, stejarul cel mai scorburos
în mintea mea, de vise nu e loc
Căci cred că voi ajunge lemn de foc…

…Dar, dac-ar fi să am un dor
Aş vrea să fiu măcar indicator
Spre mântuirea tuturor…
…………………………………

…Trecură ani, pădurea s-a tăiat,
Stejari mai tineri locul le-au luat
Iar visele ce ei şi le făcură
Sunt astăzi pentru noi de-nvăţătură.

Din cel dintâi care-a visat
Să fie marele palat,
Un grajd
şi-o iesle s-a făcut,
Unde Mesia s-a născut.

Din cel ce-a vrut a fi vapor,
Peste oceane călător,
O barcă mică s-a`ntrupat,
Amvonul cel mai minunat
De unde chiar Isus Cristos a predicat.

Din celce-a vrut a fi indicator
Spre mântuirea tuturor
O cruce mare s-anălţat
Unde Isus Cristos a fost crucificat.
…………………………………………….

şi-acum… e intrebarea mea?
Ce-ai vrea să fie viaţa ta?
Palate şi averi aicea jos?
Ori veşnicia cu Cristos?
Visezi lace-ai vrea tu?
Ce crezi că-i bine?
Sau laşi să facă Domnul ce o vrea din tine?
De vrei s-ajungi ce-i bun,
Ce-i mai frumos,
Indicator e crucea lui Cristos!

Mariana Trîncă

No hay comentarios:

Publicar un comentario

...